تبلیغات
بازاریابان - فروش زوری

فروش زوری

سه شنبه 1 آذر 1390 10:23نویسنده : پارسا حسینی

 

در جایی شنیدم که: «مذاکره را کسی می برد که طلا در دستانش داشته باشد.» بگذارید این جمله را بازتر کنم. مذاکره یک ابزار ارتباطی است و زمانی معجزه می کند که ما درباره ی یک «چیز» خوب مذاکره می کنیم. این «چیز» خوب موردی است که واقعاً خوب است و برای طرف های مذاکره حتماً منفعت دارد. در این صورت مذاکره همان طوری عمل می کند که ما می خواهیم.

این واقعیت بر خلاف انتظار بسیاری از مدیران است. مدیرانی که «محصول/خدمت» خوب در بساط ندارند و می خواهند به زور مذاکره بفروشند.

شاید شما هم تا به حال با فروشندگانی مواجه شده اید که می خواهند با زور و سماجت و زبان بازی کارشان را جلو ببرند و چیزی را بفروشند. شما در این مواقع چگونه برخورد می کنید؟ چقدر می توانید این مذاکره را تحمل کنید؟ این مذاکرات آیا واقعاً دو طرفه اند؟

چند روز پیش می خواستم رولپلاکی را با زور و فشار درون سوراخی قرار بدهم که برای قطر آن کوچک بود. من تمام سعی ام را کردم تا از دریل کردن دوباره و مته کاری فرار بکنم. پس از مدتی تلاش و تقلا بالأخره توانستم رولپلاک را درون آن سوراخ قرار بدهم و ته آن را هم با چاقو بریدم. کارم راه افتاد ولی به سختی. چرا؟ چون من مسیر درست را انتخاب نکره بودم. چرا؟ خوب به این دلیل که من دریل نداشتم! خیلی از فروش های سخت دقیقاً به همین صورت اند؛ همان «چیز» خوب را ندارند.  


برچسب ها: فروش ، فروش اجباری ، فروش زروری ، بازاریابی ، بازاریابی زوری ، مدیر ، محصول ، خدمت ، مذاکره ،
آخرین ویرایش: - -

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.