تبلیغات
بازاریابان - وب سایت های تخفیفی

وب سایت های تخفیفی

یکشنبه 6 آذر 1390 12:59نویسنده : پارسا حسینی

 

مدتی است که به جمع ایمیل های رنگارنگی که در جعبه ی ایمیل ام ریخته می شوند، ایمیل های "تخفیف بگیری" هم اضافه شده اند. کارکرد این پیام ها این است که شما با مراجعه و عضویت در یک سری وب سایت های "این کاره" می توانید کوپن های تخفیفی برای خرید دریافت کنید. در واقع این وب سایت ها مثل یک واسطه یا قدرت توزیعی عمل می کنند. ارائه دهندگان تخفیف هم انواع کسب و کارهایی هستند که محصولات مصرفی دارند و یا خدمات پر کاربرد ارائه می کنند.

این هم یک شکل جدیدی از فروش است که بر اساس قابلیت های "وبی" ایجاد شده است. چند نمونه از این وب سایتها  را در اینجا، اینجا، اینجا و اینجا ببینید.

قبل از اینکه ایمیل های خرید تخفیفی از هوطنان ام به جعبعه ی پیام هایم ریخته شوند، یک وب سایت غیر ایرانی و این کاره برایم چنین پیام هایی می فرستاد. خب، خیلی غیرعادی نیست اگر بخواهم فکر کنم که این کار هموطنان مان هم مثل خیلی از کارهای دیگرمان یک الگوی غیر ایرانی داشته از اول.

به هرحال، چنین وب سایت هایِ خرید تخفیفی آغاز به کار کرده اند و غیب گویی هم نیست که بگویم به زودی چنان زیاد می شوند که مثل خیلی از بازارهای نو ظهور دیگر به سرعت به یک آشفته بازار تبدیل می شوند.

کارکرد این وب سایت ها در واقع کمک به فروش است؛ از طریق ارائه تخفیف. بنابراین می توانند جزو برنامه های بازاریابی یک شرکت برای پیش برد فروش قرار بگیرند.

حتماً می دانید که "تخفیف قیمت" در بازاریابی مثل یک شمشیر دو لبه تیز عمل می کند. یعنی همانقدر که می تواند مفید باشد و به نفع افزایش فروش عمل کند، به همان میزان و بلکه حتی بیشتر هم، می تواند موجب ایجاد ضرر و زیان به سازمان و در نتیجه کاهش فروش بشود.  خیلی از وقت ها یک پیام نهفته در ارائه تخفیف این است که: ای مردم! من مشکل فروش و مشتری دارم. واقعاً مشکل دارم، کمک ام کنید.

من شخصاً تا به حال از تخفیفات این وب سایت ها استفاده نکرده ام و مشتری ارائه کنندگان این تخفیفات هم نبوده ام. نمی دانم که ارائه کنندگان این تخفیفات چگونه عمل می کنند که ضرر نمی کنند؛ چون بعضی از آنها تا هفتاد درصد هم تخفیف می دهند!

شاید قیمت های اولیه ارائه کنندگان به قدری زیاد و غیر متعارف است که تخفیف 70 درصدی موجب ضرر و زیان آنها نمی شود. شاید هم مدیریت این ارائه کنندگان هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی مثلاً یک ساله اش را به صورت سبد تخفیفی در اختیار این وب سایت ها قرار می دهد. البته فکر می کنم که فرضیه ی اول به واقعیت نزدیک تر باشد.

به هر حال برای این بازار نوظهور آرزوی پایداری و دوری از آشفتگی می کنیم.


آخرین ویرایش: - -

 
پنجشنبه 19 بهمن 1391 16:40
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای پارسا حسینی عزیز. من برای اولین باراست که وب سایت شمارا میبینم وخیلی خرسند میباشم که این مطلب را برای شخصی ارسال میکنم که به احوال اشتفته ی بازاریابی اینترنتی در ایران اگاه است.به نظر شما فروشگاه مطبوعاتی مجازی درایران تاچه حد جوابگو است.
پارسا حسینی
سلام. از لطف شما سپاسگزارم.
سؤال شما قدری کلی و پاسخ آن بسیار مفصل است. در مقام یک پاسخ کلی می توانم بگویم که بستر اینترنت در ایران بسیار آماده برای ایجاد و رشد هر ایده ی جدی، هوشمندانه، پیگیرانه و هدفمند است.
موفق باشید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.