تبلیغات
بازاریابان - شلیک بازاریابی

شلیک بازاریابی

پنجشنبه 8 دی 1390 13:33نویسنده : پارسا حسینی

 

قدیم تر ها تفنگ هایی وجود داشته که ساچمه پرانی می کرده اند. وقتی که با این تفنگ ها به سمت هدف شلیک می کرده اند تعداد زیادی ساچمه به سمت هدف پرتاب می شده است. این تفنگ ها برای شلیک از فواصل دور مناسب نبوده است. تیراندازی با این تفنگ ها خیلی دقیق نبوده است. هنوز هم تفنگ هایی با این نوع عملکرد وجود دارند. بعضی از آنها را در فیلم ها دیده ایم. این تفنگ ها با همان سبک عملکرد قدیمی فقط مدرن تر و کارآمد تر شده اند. بعد از مدتی فشنگ جای این ساچمه پراکنی را گرفت. هر یک فشنگ مخصوص یک هدف است و هدف گیری را کمی سخت تر، دقیق تر و مطمئن تر می کند. یک فشنگ بیشتر و بهتر از یک مشت ساچمه عمل می کند. دقیق تر است و می تواند شانس موفقیت بیشتری را در تیراندازی ایجاد کند.

می خواستم این موضوع را به بازاریابی مرتبط کنم.

شرکت هایی که بازاریابی انبوه را روش کارکرد خود قرار می دهند در واقع مثل تفنگ های ساچمه ای عمل می کنند. این شرکت ها مخاطبان بسیار زیادی را مورد هدف قرار می دهند. پیام های خود را به سمت آنها شلیک می کنند؛ ممکن است به هدف بزنند و ممکن هم هست که به هدف نزنند. قدرت هر ساچمه نسبت به یک فشنگ خیلی کمتر است.این شرکت ها یک محصول را برای خیلی ها تولید می کنند. همه مخاطبان را یک جور فرض می کنند و در واقع خیلی به شانس و سرنوشت اعتقاد دارند. ولی در مقابل، شرکت هایی که به صورت هدفمند بازاریابی می کنند، مثل تفنگی هستند که فشنگ شلیک می کند. دقیق و هدفمند و قدرتمند. این شرکت ها بین مشتریان شان فرق می گذارند. برای هر مشتری رفتار متناسبی دارند. آنها خیلی دقیق هستند و تمام حواس شان را جمع می کنند که تیرشان خطا نرود. یک چشم شان را می بندند و روی هدف شان متمرکز می شوند و در موقع درست ... بوم، شلیک می کنند. شرکت هایی که بازاریابی هدفمند دارند برای اهدافی که دورتر قرار گرفته اند یک شگفتانه دارند! دوربین. آنها با انجام تبلیغات هدفمند و متمرکز مشتریان دورترشان را هدف می گیرند. بعضی وقت ها برای مشتریان شان بر اساس نیازهای خود او کار می کنند و خدمات می دهند.

یک مشتری در بازاریابی انبوه ممکن است که جان سالم به در ببرد و کمی زخمی بشود. ولی در بازاریابی هدفمند این طور نیست. مخصوصاً وقتی که تفنگ بازاریابی به دوربین هم مجهز باشد. مشتری هیچ شانسی برای در رفتن ندارد.

شاید بگویید که یک تفنگ ساچمه ای در آن واحد تعداد بیشتری ساچمه پرتاب می کند و می تواند شانس بیشتری ایجاد کند ولی تفنگ فشنگی این طور نیست. آیا مسلسل را فراموش کرده اید؟ تفنگ های فشنگی هم می توانند هر یک فشنگ را به سوی یک هدف با سرعت و پشت سر هم پرتاب کنند. در واقع شرکت هایی که بازاریابی هدفمند دارند، می توانند با سرعت بیشتر، ولی به صورت تفکیک شده و هدفمند، مشتریان بیشتری را تحت تأثیر برنامه های بازاریابی خود قرار بدهند.

فکر می کنم که نسل قدیمی تفنگ های ساچمه ای را فقط می توانیم در موزه ها ببینیم. ولی شرکت های ساچمه ای تا دل تان بخواهد هست هنوز!


برچسب ها: بازاریابی ، فروش ، شلیک ، گلوله ، بازاریابی هذفمند ، بازاریابی هدف ، بازاریابی انبوه ، مشتری ، شرکت ،
آخرین ویرایش: - -

 
یکشنبه 18 دی 1390 17:07
دگر باره درود بر شما.
سپاسم را بابت زحمتی که داده ام ، به شما تقدیم می کنم.
باشد که شکر خدای را نیز به جا اورم.
پارسا حسینی
سلام. موفق و مؤید باشید.
پنجشنبه 8 دی 1390 17:54
سلام جناب حسینی عزیز.
قبلا در «بیمه فروش بازاریابی» در خدمتتان بودم. زین پس مرا با«بازار بیمه» در لینک های خود اضافه کنید.
ادرس سایت.msnmarket.ir
پارسا حسینی
سلام جناب سلیمی. فرمایش تان انجام شد. موفق باشید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.