تبلیغات
بازاریابان - پلی بر روی دریای بحران

پلی بر روی دریای بحران

جمعه 16 دی 1390 21:58نویسنده : پارسا حسینی

 

این روزها نوسانات ارز همه را مشغول به خود کرده است. در بعضی از کسب و کارها که بیشتر به محصولات وارداتی وابسته اند، این موضوع تأثیرات مستقیم و ویژه ای دارد. نوسانات ارز شکل فروش یک سازمان را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می دهد. وقتی که ارز بالا می کشد، خیلی از فروشندگان هم در یک اقدام سریع واکنش نشان می دهند و قیمت محصولات شان را بالا می کشند. در بعضی از بازارها در طول یک هفته چندین قیمت به خریداران و واسطه ها ارائه می شود. این بی ثباتی برای هیچ کسب و کاری خوب نیست. بعضی از فروشندگان هم با کمی احتیاط و صبر بیشتر ترجیح می دهند که فروش را برای مدت کوتاهی متوقف کنند و هیچ قیمتی را اعلام نکنند. چنین اتفاقاتی می تواند بسیاری از برنامه های فروش و بازاریابی یک سازمان را مختل کند و موجب ریزش بسیاری از مشتریان بشود. مشتریان در چنین مواقعی انتظار فهمیده شدن دارند. به عنوان چند توصیه استراتژیک مطالب زیر را پیشنهاد می دهم:

1.      نمی توان ساکت و ساکن بود. باید به هر تغییر بیرونی واکنش نشان داد. باید سریع عمل نمود و مورد را بررسی کرد ولی واکنش باید حساب شده باشد. سعی کنید به تنهایی تصمیم نگیرید. از مشاورین و منابع اطلاعاتی مناسب کمک بگیرید.

2.      هر کاری که می کنید و هر اقدامی که صورت می دهید، تبعاتی به همراه دارد. سعی کنید قبل از هر تصمیمی نتایج آن را حدس بزنید و تبعات آن عمل را پیش بینی کنید.

3.      به فکر فرصت های پیش آمده هم باشید. بعضی وقت ها در آب های گل آلود ماهی های خیلی خوبی پنهان شده اند. بد نیست بعضی وقت ها کاری که همه می کنند را نکنیم!

4.      متفاوت عمل کنید. وقتی که آشفتگی این چنینی ایجاد می شود، فرصت بزرگی برای متفاوت شدن از قبل خود و دیگران به وجود می آید. چگونه می توانید متفاوت بشوید.

5.      یادتان باشد که چنین شرایطی هر چقدر هم که بد باشد، نقطه ی آخر داستان کسب و کار شما نیست. بعدی هم وجود دارد. بدترین فکر در حال حاضر بیان این حرف است که «بگذار ببینیم چه می شود»

6.      هر کسب و کاری برای خودش یک اصولی دارد که در بین مشتریان اش هم با همان اصول شناخته شده است. اصول تان یعنی شما. آن ها را حفظ کنید. بدون آنها دوباره باید از اول شروع کنید.

7.      در کنار مشتری های تان بمانید. آنها را در کنار خودتان حفظ کنید. آنها هم در این کشور زندگی می کنند. چیزی را به آنها تحمیل نکنید. اتفاقاً در چنین مواقعی باید بیشتر به آنها نزدیک بشوید. این دوره را در کنار هم بگذرانید. در شرایط سخت و بحران انسانها به هم نزدیک تر می شوند.

8.      با مشتریان تان صادق باشید، او شما را درک می کند فقط صادق باشید.

9.      اگر می توانید از میزان سودتان کمی بکاهید. اجازه بدهید که تحمل این فشار بین همه پخش بشود و بر روی دوش یک نفر تنها به نام مشتری نیفتد.

10. مرد روزهای سخت باشید. یادتان باشد قهرمانان در شرایط سخت بیشتر می جنگند. قهرمان خودتان و مشتری تان بشوید.



برچسب ها: استراتژِی فروش ، استراتژی بازاریابی ، ارز ، نوسانات ارز ، راه حل بازاریابی ، راهکار فروش ، شرایط بحران ، مشتری ، کسب و کار ،
آخرین ویرایش: - -

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.