تبلیغات
بازاریابان - سال نو به سبک بازاریابان

سال نو به سبک بازاریابان

دوشنبه 29 اسفند 1390 14:51نویسنده : پارسا حسینی

 

در این یکی دو  ماه گذشته موضوعات مختلفی اتفاق افتاد که از قضا حسابی  باب دندان ذهنم بودند. می خواستم خیلی از آنها را بپزم و بنویسم ولی فشار کاری این یکی دوماه گذشته این قدر بالا بود که نتوانستم  به هیچ کدام شان برسم.

به خاطر همین فشار کاری، وبلاگ بازاریابان هم به حال خودش رها شده بود. حکایت این وبلاگ به کودکان تک سرپرستی می ماند که یا مادر ندارند و یا پدر.

به هرحال هنوز که هنوز است فراغت درست و حسابی پیدا نکرده ام تا بتوانم بنشینم و از خجالت این وبلاگ دربیایم. همین چند خطی را هم که دارم می نویسم از صدقه سر تکه پاره های وقت هایی است که لا به لای کارهایم در این آخرین روز سال نود به هم می دوزم.

سال نود هم کم کم نفس های آخرش را می کشد. شما اگر جزو بازاریابان باشید می دانید که من دوست ندارم مواردی را که نمی دانم چرا باید تبریک بگوییم را تبریک بگویم. نمی دانم مثلاً سال جدید چه چیزهایی خواهد داشت که به خاطر آمدنش توپ در کنیم و فش فشه هوا کنیم. مگر برای همین سال نود همین کارها را نکردیم؟ چه شد؟ چگونه گذشت؟

همین حالا که دارم این مطالب را می نویسم توی سرم پر است از هزار تا تصویری که این روزها به خاطر اضطراب شب عید دیده ام و سرافکنده ی پدرهایی که به خاطر شرمندگی به سمت پایین کج شده اند از روی نداشتن و به حکم جیب خالی. باور کنید که بغض تمام وجودم را پر کرده است.  گوشم پر شده است از این روزها از التماس های این و آن برای فرار از درد و رنج ناخواسته ای که شب عید توی کاسه شان گذاشته است.

به راستی کدام شب عید؟ چه عیدی؟ باز هم باید مثل آدم های ترسو بنشینیم و دل مان را به چهار تا امید و آرزو خوش کنیم که بهتر خواهد شد و آخرش هم فقط و فقط خودمان را گول بزنیم و بدانیم که داریم سر خودمان را شیره می مالیم و حتی جرأت خندیدن به حماقت خودمان را هم نداشته باشیم؟  

هر کس که نداند، شما خوب می دانید (اگر جزو بازاریابان باشید) که من نه منفی نگرم و نه منفی باف و نه منفی خواه ولی باور کنید که همه چیز آنطور که باید خوب باشد، نیست. موضوع این نیست که بگویم مشکل نباشد  که برعکس. مشکلات باید باشند تا بدانیم که زنده ایم و به قدر کافی انگیزه داشته باشیم برای ترقی و جلو رفتن و جنگیدن و تلاش کردن. نه مسئله این نیست. مسئله این است که کسی مشکل روی مشکل نگذارد. خودمان مشکل تراشی نکنیم. خودمان مشکل نباشیم!

در همین روزهایی که بعضی ها به خاطر اوضاع اقتصادی تپه ای سال نود فربه تر از قبل شدند و این اواخر به فکر تعویض ماشین و خانه و تور اروپا و ... هستند،‌ خیلی ها به خاطر همین اقتصاد تپه ای از کار بیکار شدند و رفیق شان شد قسط های نفهم و اجاره های عقب افتاده و سفره های خالی و گوشت های برزیلی و نگاه پر خواهش فرزندان شان. بعضی ها هم درست مثل سال قبل ماندند و هیچ کدام از آرزوهای شان پای سفره ی هفت سین برآورده نشد .

من دعا نمی کنم که مشکل نداشته باشیم بلکه دعا می کنم چشمهایی داشته باشیم که مشکلات را ببینند و عقل هایی داشته باشیم تا مشکلات را  راهگشایی کنیم و دل هایی داشته باشیم که جرأت پنجه در پنجه کردن مشکلات را داشته باشیم که اگر این چشم و عقل و دل را داشته باشیم لایق بهترین ها هستیم.  با وجود این مثلث انسانی از گریستن هم نوع مان نمی خندیم و فقط به فکر گلیم خودمان نیستیم.

سالی که دارد می گذرد، پر بود از تکان های اقتصادی و خدا می داند که بعداً چه می شود. بعضی وقت ها باید منتظر ماند و دید که چه پیش می آید.

فکر می کنم  سال آینده یکی از سخت ترین سال های ایرانیان باشد. باید خودمان را آماده کنیم برای پنجه در پنجه شدن با مشکلات و ناملایمات. باید بتوانیم که از پس این سختی ها بر بیاییم. نمی خواهم که توی دل تان را خالی بکنم ولی دوست ندارم که شعار بدهم و خنده ی زورکی بکنم.

از صمیم قلب و عقل و توانم می خواهم که در بهترین حالت ممکن زندگی کنیم، چه در این سال و چه در سال و سال های آینده.

به نام خداوند بخشنده و مهربان.

 

 


برچسب ها: بازاریابی ، ‌بازاریابان ، ‌فروش ، سال جدید ، ‌سال نو ، ‌اقتصاد ، ‌مشکل ، راه حل ،
آخرین ویرایش: - -

 
شنبه 5 فروردین 1391 14:24
eydeton mobarak bazryabe mohafeze kar
پارسا حسینی
محافظه کار؟!! چطور مگه؟!!
جمعه 4 فروردین 1391 18:29
سلام پارسا جان سال نو مبارک (ببخشید )خیلی از متن هاتو خوندم ولی این اولین باریه که دارم واست نظر می زارم (تاثیرات سال نویی دیگه) این متنت خیلی خوب کلا حرف های خودمونت رو دوست دارم سال نویی به وبلاگت بیشتر برس بازاریابی چی دوست داشتنی مرسی .
پارسا حسینی
ممنون. چشم. متشکرم.
سه شنبه 1 فروردین 1391 00:22
سلام. وقتی این پست رو می خوندم واقعا بغض به گلوم فشار میاره. بازاریابان برای من در تمام طول این دوسالی که پای درد و دلش می نشینم سنبل حرف های ناگفته است. حرف هایی که کمتر رنگ و بوی امیدهای واهی داره. بیشتر با درد دل مردم آشناست. سنگ اول بازاریابی رو با صداقت گذاشته نه دروغ و ریا. من هم در این آشفته بازار امیدوارم که همه ایرانیان آنگونه زندگی کنند که برازنده شان است .
به نام خداوند بخشنده و مهربان
پارسا حسینی
از صمیم قلبم از شما متشکرم. امیدوارم موفق و پیروز باشید یار دو ساله ی بازاریابان!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.