تبلیغات
بازاریابان - سماجت یا پیگیری؟

سماجت یا پیگیری؟

جمعه 19 خرداد 1391 15:14نویسنده : پارسا حسینی

 

چند روزی است که بازاریاب یکی از نشریات حسابی پاپیچم شده است. این چند روز حدوداً به 100 روز می رسد البته.

 شنیده اید داستان شکار و شکارچی را؟ ما خودمان پس از مدتها شکارچی بودن حالا تبدیل به یک شکار شده ایم این روزها. ولی عجب بازاریاب پیگیری است خدا وکیلی. به هر نحو ممکن که به مخیله تان برسد من به ایشان جواب منفی داده ام چون نشریه شان مناسب تبلیغات شرکت ما نیست ولی بازهم پیگیری می کند من را و هر دفعه از دفعه ی قبل مصرانه تر.

به مناسبت پیگیری های مجدانه جناب ایشان که از اهالی پیک برتر هم هستند، پنج تفاوت مهم درباره ی پیگیری و سماجت را خدمت تان عرض می کنم:

1.       پیگیری بخشی هدفمند از فرآیند بازاریابی و فروش است / سماجت نوعی گیر دادن غیر منطقی به مشتری است.

2.       پیگیری همراه شدن بیشتر با مشتری برای رساندن او به تصمیم نهایی است / سماجت روشی برای مجبور کردن مشتری به تصمیم مثبت است.

3.       پیگیری ممکن است با عدم خرید مشتری همراه باشد / سماجت مشتری را محکوم به خریدن می کند.

4.       پیگیری رفتاری مؤدبانه و محترمانه با درک شرایط مشتری است/ سماجت رفتاری یک طرفه بدون در نظر گرفتن شرایط مشتری است.

5.       پیگیری مشتری را اذیت و ناراحت نمی کند / سماجت ممکن است موجب دافعه ی افراطی مشتری بشود.

پس نوشت 1: بیشتر مدیران از فروشندگان سمج بیشتر حمایت می کنند تا فروشندگان پیگیر. شما فریب نخورید چون برای بیشتر مدیران سودآوری مهم است و سماجت خیلی از وقت ها منجر به سودآوری نمی شود.

پس نوشت 2: سماجت این خانم بازاریاب مرا کلافه کرده است. این بار اگر تماس بگیرد، بازاریاب بودنش را نادیده می گیرم و از آن جواب های توی آب نمک خوابیده می دهم بهش.

 


برچسب ها: بازاریابی ، فروش ، پیگیری ، سماجت ، بازاریاب ، مشتری ،
آخرین ویرایش: - -

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.