تبلیغات
بازاریابان - طوفانی از مشتری به سوی خودتان به راه بیندازید

طوفانی از مشتری به سوی خودتان به راه بیندازید

سه شنبه 6 تیر 1391 17:16نویسنده : پارسا حسینی

 

1.     بر روی علاقه مندی های مشتریان تان قفل کنید:

فروختن به مشتری و یا متقاعد کردن او به خرید، مثل دوچرخه سواری می ماند. سعی کنید در جاده ای مستقیم و سرسبز دوچرخه سواری کنید و با هم حرف بزنید و لذت ببرید. بگذارید مشتری تان جلو بیفتد و شما پشت سر او رکاب بزنید، نرم و آهسته رکاب بزنید و از دوچرخه سواری لذت ببرید. نباید به روی تپه هایی با شیب تند دوچرخه سواری کنید. پستی و بلندی ها اجازه نمی دهند که با هم باشید.

سعی کنید با چند سؤال تیز و بز بفهمید که مشتری تان دقیقاً دنبال چیست. اجازه بدهید که او بیشتر درباره ی علاقه مندی هایش بگوید و شما کاسه تان را در زیر باران اطلاعاتی که می دهد قرار بدهید.

اگر بتوانید کاری بکنید که علاقه ها و خواسته های مشتری تان دریای گفتگوی تان را مواج کند، شما بدون اینکه خیلی پارو زده باشید، به ساحل خواهید رسید.

2.     خودتان را به عنوان یک کارشناس مجرب بشناسانید:

انتخاب کنید: شما می توانید یا فروشنده باشید و یا یک کارشناس. نمی توانید با یک دست دو هندوانه را در آن واحد بردارید. شما واقعاً دوست دارید کدام یک باشید؟ فکر می کنید دیگران بیشتر به دنبال چه کسی می گردند؟ فروشنده یا کارشناس واقعی با دلایل درست و منطقی؟

بیشتر فروشندگان بزرگ درست مثل یک کارشناس حرفه ای رفتار می کنند. آنها به شما اطلاعات درست می دهند و سعی می کنند تا شما بهترین تصمیم تان را بگیرید.

شما همینطور باشید.

3.     خودتان را از رقبای تان جدا کنید:

در ذهن تان یک دوری بزنید، برندهایی را که می شناسید را به خاطر بیاورید مثلاً درباره ی بستنی. شماره 1: ؟ شماره ی 2: ؟ شماره ی 3: ؟ شماره ی 4 را کمی سخت به یاد می آورید. وقتی که یک برندی می گوید که متفاوت است و روش هایش را دنبال می کند، در ذهن شما هم متفاوت می شود.

به این فکر کنید که مشتریان تان بر اساس چه معیارهایی می توانند برای شما تفاوت قائل شوند. بر روی خودتان تمرکز کنید. بر روی شخصیت تان تمرکز کنید و سعی کنید از خودتان هم مایه بگذارید. مثلاً یک بازاریاب شاد و پر انرژی باشید که همه شما را با خنده های تان به یاد بیاورند. سعی کنید هر طور که شده برای خودتان تفاوت ایجاد کنید. یادتان باشد که تفاوت جذابیت ایجاد می کند.

همین 1،2،3 را انجام بدهید، فقط.


برچسب ها: بازاریابی ، فروش ، آموزش رایگان ، مشتری ، علاقه مشتری ، فروشنده ، کارشناس ،
آخرین ویرایش: - -

 
دوشنبه 10 تیر 1392 18:12
متن جالب و پرمحتوایی بود وخیلی هم اموزنده .

باتشکر ازشما
احمد نجفی مقدم
پارسا حسینی
سلام. خوشحالم که خوب بود. موفق باشین.
جمعه 20 مرداد 1391 12:35
بسیار متن زیبایی بود. هم ساده و هم پر معنا و کاربردی.

بسیار ممنون.
پارسا حسینی
سلام.
متشکرو خوشحالم که مورد استفاده بود.
سه شنبه 27 تیر 1391 09:05
سلام ممنون از وقتی که میذارید .. میخواستم بپرسم 1- آیا خود شما بازاریابی کرده اید 2- چه محصولات و کالاهایی رو بفروشیم . بهترین محصولات برای بازاریابی کدامند .... خواهشا جواب دهید
پارسا حسینی
من هم اکنون هم مدیر بازاریابی و تبلیغات یک شرکت هستم.
تقریباً همه جور کالایی که مورد نیاز جامعه ی انسانی باشد را می توان فروخت. اینکه چه کالایی برای بازاریابی بهترین است، تقریباً همه ی کالاهایی که می خواهند تولید شوند و یا تولید شده اند می توانند مورد بازاریابی قرار بگیرند.
دوست عزیزم وقتی سؤال کلی مطرح می کنید بنده هم مجبورم پاسخ را به صورت کلی ارائه کنم.
موفق باشید.
یکشنبه 11 تیر 1391 11:53
سلام دوست ارجمندم
ممنون از نوشتار اخیر. با شما در هرسه شماره راهکار طوفانی تان خیلی خیلی موافقم. به شخصه در فروش بیمه از این هرسه استفاده می کنم و خیلی هم راضی ام.به نظرم با این سه تا والبته رفتار مشتری مدارانه ی توام با صداقت در گفتار و رفتار به نتایج خیره کننده ای دست می یابیم.حْسن وبلاگ شما توجه به این نکات است یعنی تغییر توجه به خودمان و به دیگران.
پارسا حسینی
متشکرم جناب حقیقت. پاینده باشید.
شنبه 10 تیر 1391 12:20
سلام
منظورتونو نفهمیدم خوب شرایط ما این محصولاته که گفتم و شرایط الان بازار من اصلا نمیدونم رفتن و قرار داد فروش بستن با فروشگاه ها و خرده فروشان درسته و شدنیه به نظرتون؟؟؟البته ما نمایندگی هایی هم داریم اما زیاد نتونستن کاری برا فروش بکنن به نظرم به بازارهای بزرگ و جدیدتر نیاز داریم.حالا به نظرتون چه کنم؟؟؟با حرفایی که زدم؟؟؟
پارسا حسینی
سلام.
منظور من از بازار سازی ایجاد زیر ساخت های درست و حساب شده برای فروشه. ببینین من نه درباره ی محصولات و نه درباره ی بازار شما اطلاعات جزئی ندارم بنابراین نمی تونم موردی حرف بزنم و ناچارم که کلی بگم. شما باید بدونین که استراتژی های بازاریابی تون چی هستند و بر اساس اون استراتژی ها جوری فعالیت کنین که فروش نیاز به اقدامات خیلی فشرده ای نداشته باشه. مثلاً کالایی که مخاطب تبلیغاتش رو از رسانه های معتبر و به کرات می بینن، برای خریدش رغبت بیشتری می تونن داشته باشن. این تبلیغات اثر بخش یه جور بازار سازی یا جاده سازی برای فروشه.
پنجشنبه 8 تیر 1391 19:34
سلام مطلب خوبی بود ممنون.منکه گاهی از خشکی و جدایی فروشنده ها از خریدارا خیلی تاسف میخورم.ی سوال داشتم به نظرتون برا فروش لوازم خانگی مثلا آبگرمکن بخاری کولر یا اینجور وسایل اگه مسول بازاریابی و فروش یک کارخونه بودین فروش و بازاریابی مویرگی مثلا سر زدن به فروشگاه ها و بستن قرارداد فروش با اوناو انجام میدادین یا سعی میکردین کارو بدین به عمده فروش و کسان دیگه خارج از کارخونه؟
ممنون میشم کمکم کنین
پارسا حسینی
سلام.
پاسخ این سؤال خیلی خیلی بستگی به شرایط محصولات، بازار و از همه مهمتر خودتون داره. بازارسازی کنید. سعی کنید جاده رو طوری آسفالت کنید که فروش کاری راحت و آسون بشه.
موفق باشین.
چهارشنبه 7 تیر 1391 20:42
سلام طراحی صفحه خیلی دلگیر شده
پارسا حسینی
سلام.
ممنون از همراهی تون. حسب الأمر همون اولی شد.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.