تبلیغات
بازاریابان - بازاریابی شعارزده!

بازاریابی شعارزده!

پنجشنبه 2 شهریور 1391 12:10نویسنده : پارسا حسینی

 

همین مان کم مانده بود که پای شعارزدگیِ بازاریابی در ایران به خنده بازار هم کشیده شود.

در یکی از بخش های این برنامه، در روز چهارشنبه 1/6/91 ، وقتی که داشتند برنامه ی به خانه بر می گردیم شبکه ی تهران را با چوب طنز می زدند، میهمان برنامه که در نقش یکی از تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه نشسته بود، با ژستی مغرورانه و حق به جانب از یک برنامه ی مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانش سخن گفت.

 او گفت پس از خرید، ما مشتری را ول نمی کنیم (مدیریت ارتباط با مشتریان). با او بارها و بارها تماس می گیریم تا خیال مان جمع شود که او از خریدش راضی است (وفادارسازی مشتریان). بعد او با یکی از مشتریان تماس می گیرد و علی رغم انتظارش، با یک مشتری کلافه و به شدت ناراضی از کیفیت محصول مواجه می شود که در پشت خط شروع می کند به بد و بیراه گفتن...

از نظر من این شعارزدگیِ بازاریابی در ایران به شدت قابل شهود و ادراک است. مخصوصاً در بخش هایی از بازار که به مقوله ی گارانتی وابستگی شدیدی دارند، بیشتر تولیدکنندگان و فروشندگان فقط ادایِ انجام خدمات بازاریابی و مشتری مداری را در می آورند.

 نمی دانم شاید مثل رویه ی ماست (البته ماست های قدیم غیر بسته بندی) که چرب و چیل تر است، بازاریابی قشری و سطحی برای این قسم آقایان خوشمزه تر باشد!


برچسب ها: بازاریابی ، شعارزدگی ، بازاریابی شعاری ، خنده بازار ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 2 شهریور 1391 12:26

 
شنبه 18 شهریور 1391 18:30
سلام
من در این همایش 2 روزه شرکت کردم که توسط موسسه ثروت آفرینان برگزار شد .تا یه حدی میتونم بگم مفید بود ولی مسئله اینه که کامل نبودو من امروز تا حدی گیج شدم اصلا نمیدونم از کجا شروع کنم ولی احساس اینکه چقدر در زمینه فروش کم میدونم واقعا تجربه کردم
پارسا حسینی
خوشحالم. بیشتر موفق باشید.
پنجشنبه 16 شهریور 1391 10:29
سلام به دوست و همكار عزیز
به یه چند سال قدیم تر برگرد - استفاده از ویدئو ممنوع بود - یه چند سالی اومدیم جلوتر فرهنگ راهنمایی و ترافیك .
توی ایران روزای جالبی داریم : به یه شركتی میگم چرا از crm استفاده نمی كنین ؟ میگه منت كشیه مشتریه -
میشگم اصولتون چیه میگه متقاعدش كنیم كه سیاست و قوانین شركت ما اینه ...

حالا شما از فرهنگ این صنعت میگین ؟
این روزا توی دنیا حرف از صنعتی شدن این رشته میزنن (مهندسی فروش) - ما هنوز توی پیچ و خم اول (همون فرهنگ) موندیم .

اما هیچ كدوم اینا باعث نمیشه كه بگیم آینده از آن ماست
پارسا حسینی
این جمله ی آخر رو زیاد نتونستم به بقیه مطالب تون مرتبط کنم. به هر حال اینجا ایرانه و یکی از مهم ترین نکات در کاربست امور بازاریابی اصل تطابق و انعطاف پذیریه.
ممنون از نظرتون.
موفق باشید.
شنبه 11 شهریور 1391 22:30
سلام آقای حسینی
من میخواستم در یکی از همایشهایی که به منظور افزایش فروش تلفنی است شرکت کنم قرار است در این همایش 2 روزه تکنیکهای طلایی به ما اموخته شود به نظر شما ایا میشود به این کلاسها و همایش ها امیدواربود و اعتماد کرد با توجه به مبلغ زیادی که پرداخت میشود. کار من شرکت نرم افزاری است.



پارسا حسینی
سلام.
شرکت در این قسم همایش ها می تواند خوب و یا غیرمفید باشد. منطقاً، چگونگی نتیجه ی حضور، بسته به محتوای همایش و قدرت بهره برداری شما متغیر خواهد بود.
هر چند که بالشخصه سطح همایش های جاری در کشورمان را خیلی خوب ارزیابی نمی کنم ولی حضور شما از دو جهت خوب است:
1. مهم این است که در این جاده روانه باشید، پس، همایش و نشست و دوره و ... می تواند بهانه ای باشد برای در مسیر بودن.
2. کسی که یادگیرنده باشد، همیشه و در هر حالت می تواند بیاموزد.
خوشحال می شوم اگر گزارشی از همایش را از طریق همین وبلاگ منتشر نمایید.
موفق باشید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.