تبلیغات
بازاریابان - وب سایت های مریض ایرانی (تکه دوم)

وب سایت های مریض ایرانی (تکه دوم)

پنجشنبه 25 آبان 1391 12:40نویسنده : پارسا حسینی

 


در نوشته پیش از این عرض شد که بسیاری از سازمان های ایرانی در زمینه ی وب سایت های شان ضعف های خیلی زیادی دارند و به این تکه از کارشان اهمیت خیلی زیادی نمی دهند. در همان نوشته درباره اینکه چرا شرکتهای ایرانی بر خلاف کاربرد بسیار ثابت شده وب سایت به این مورد خاص خیلی توجه نمی کنند چندین مورد فرضی بیان شد. همچنین یک تقسیم بندی کلی برای انواع وب سایت  سازمان ها  مطرح شد. اگر هنوز این مطلب را نخوانده اید، بروید و بخوانید و برگردید همینجا.

همانطور که قاعده ی این وبلاگ است، نگاه من به این موضوع از جنس نگاه های فنی و تخصصی نرم افزاری و یا اصول حرفه ای طراحی وب سایت نیست. بلکه من می خواهم از زاویه ی بازاریابی به طرح مطلب بپردازم. من می خواهم یک وب سایت را  را به عنوان یک ابزار بازاریابی توی دستم بچرخانم، دور و برش را ببینم و درباره آن حرف بزنم.

امروز که من و شما در آن ایستاده ایم با چند سال قبل خیلی خیلی متفاوت شده است. در چند سال قبل به خاطر فراگیر نشدن اینترنت و ابزارهای الکترونیکی تحت وب، بسیاری از سازمان ها اصلاً روی خوشی به طراحان وب سایت نشان نمی دادند که هیچ بلکه توی جلسات فروش دائم سر می چرخاندند و طرف صحبت را خیلی جدی نمی گرفتند. خیلی ها حتی یک آدرس ایمیل هم نداشتند. خیلی ها وقتی اسم وب سایت را می شنیدند و از فوائدش می گفتی و آینده ای که به زودی خواهد آمد، فکر می کردند که می خواهی به آنها باد هوا بفروشی و تو از قافله عقبی و دنبال یک مشت خزعبلات و لاطائلاتی.

خب تا حدودی حق هم داشتند. چه می دانستند که در همین زودی باید حساب اینترنتی داشته باشند و اخبار را هر روزه پیگیری اینترنتی بکنند و  ... در آن موقع این همه ارائه دهنده اینترنت پر سرعت و همراه اول و ایرانسل و مخابرات و ... نبودند که امروزه هستند. آن موقع خیلی ها که واقعاً نیازمند اینترنت بودند و سرو کارشان با این فضای جادویی بود و یا دنبال چیزهای دیگری!!! بودند، حوصله تحمل سرعت دیال آپ را داشتند و ...

اما امروز چطور؟ در همین ایران خودمان با این سرعت اینترنتی اش و این همه موانع و محدودیت ها، اینترنت یکی از بزرگراههای پرتردد و همیشه شلوغ شده است. کاربران اینترنتی ( شما بخوانید مشتریان احتمالی) فراوانی به آن وابسته شده اند و یا دست کم مجبوراند که با آن سرو کار داشته باشند. خیلی ها سراغ خیلی چیزها را از توی همین فضای جادویی می گیرند و اخیراً هم با ورود شبکه های اجتماعی دور هم جمع می شوند و بیشتر از قبل به وابستگی هایشان افزوده شده است. البته اگر بخواهید به مقایسه بازی بپردازید و مثلاً زیرساخت های تکنولوژیکی این فضای جادویی را در مقایسه ایران و مثلاً مثلاً ... مثلاً همین افغانستان بیخ گوشمان بسنجید، حرف زیادی برای گفتن نمی ماند ولی با همین شرایط و در همین ایران با همین محدودیت ها اینترنت و سایر ابزارهای ارتباطی وابسته یا شبیه به آن خیلی خیلی مهم شده اند.

می دانم که راهی به جز تصدیق کردن این حرف ها نداریم!

خب، چرا نسبت به این موضوع مهم این قدر بی توجهیم؟ چرا به فرصت ها و منافعی که می توانیم از طریق آن نصیب خودمان کنیم، بی توجهیم؟ چرا ما ایرانی ها عاشق لمس سودهای کوتاه مدتیم؟ چرا خیلی از ما از این دست تکنولوژی ها می ترسیم؟ چرا به آن اهمیت نمی دهیم؟ چرا و  چرا و چرا؟

وب سایت شما بخش بسیار مهمی از شما و شغل شماست. وب سایت شما بیانگر نظم بازارداری شماست. وب سایت شما می تواند مثل یک افسر وفادار به شما خدمت کند. وب سایت شما می تواند هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی تان را کم کند. وب سایت شما می تواند شما را ارتقا بدهد؛ فقط و فقط اگر بدانید شما باید چگونه وب سایتی داشته باشید.

وب سایت شما باید متناسب با شما و کارتان باشد. این موردی است که در بسیاری از سازمان ها دیده نمی شود. اکثراً به دنبال رفع تکلیف اند و بس. فقط می خواهند یک چیزی باشد و یک آدرس ایمیلی داشته باشند. یک شرکت طراحی وب سایت هم می رود و چند تا قالب یک جور را رتبه بندی می کند و قیمت گذاری می کند و در نتیجه فرق وب سایت این سازمان با آن سازمان فقط تفاوت رنگ و نوشته می شود، همین.

قبول کنیم که خیلی های مان این مورد را جدی نمی گیریم. مثل خیلی از چیزهای دیگرمان. مثل تبلیغات مان مثل فروش مان مثل بازاریابی مان مثل مشتری داری مان.

یک وب سایت خوب که بر اساس استانداردها و ویژگی های انحصاری شما ایجاد شده باشد، می تواند کسب و کارتان را ارتقاء بدهد. چگونه وب سایتی یک وب سایت متناسب با شماست؟ وب سایت شما باید چگونه باشد تا در بازاریابی بهتر و ایجاد سود بیشتر به شما کمک بکند؟ چگونه می توانید وب سایت تان را ارزیابی کنید؟ اینها مواردی هستند که در نوشته ی بعدی به آنها می پردازیم. همراه هم باشیم.

 


برچسب ها: وب سایت ، وب سایت استاندارد ، طراحی وب ، طراح وب ، بازارداری ، مشتری مداری ، کسب و کار ، بازاریابی ، فروش ، تبلیغات ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 9 آذر 1391 21:28

 
چهارشنبه 11 بهمن 1391 11:56
سلام و عرض ادب
بلاگ خوب با مطالب آموزنده دارید
خوشحال میشم به وبلاگ من هم سری بزنید و نظرتون رو بگوید
با سپاس الیاس نبوی
09354010145
دوشنبه 29 آبان 1391 06:34
کاملا درست میفرمائید
پارسا حسینی
سلام. ممنون.
یکشنبه 28 آبان 1391 18:20
دستتون درد نکنه، وب سایت بسیار خوبی دارید، شخصا خیلی از نوشته هاتون بهره بردم
پارسا حسینی
سلام. متشکرم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.