تبلیغات
بازاریابان - وب سایت های مریض ایرانی (تکه سوم)

وب سایت های مریض ایرانی (تکه سوم)

پنجشنبه 9 آذر 1391 22:04نویسنده : پارسا حسینی

 

در دو تکه ی قبل از این به طرح موضوع و مسئله درباره ی وب سایت های مریض ایرانی پرداختیم. دوباره گوشزد می کنم که من وب سایت هایی را هدف گرفته ام که بیشتر مربوط به یک کسب و کاری هستند و بخشی از ساختار بازاریابی و فروش سازمان های مختلف را تشکیل می دهند.

ببخشید! شما چرا وب سایت دارید؟

باور کنید که خیلی از سازمان های بزرگ وکوچک نمی دانند چرا باید وب سایت داشته باشند. در این حالت چگونه بودن وب سایت هم اهمیت چندانی پیدا نمی کند. صحبت همان صحبت رفع تکلیف می شود و کاچی به از هیچی.

خیلی از کسب و کارها نمی دانند چطوری باید از وب سایت شان استفاده کنند. نمی دانند که وب سایت شان باید چه چیزهایی را توی خودش جا بدهد و برای مشتریان شان چه کاربردهایی داشته باشد. قبلاً عرض کرده بودم که خیلی ها از یک وب سایت توقعی بیشتر از یک کاتالوگ وبی و یک آدرس ایمیل ندارند. خیلی ها می خواهند وقتی که کاتالوگی چاپ می کنند و یا تبلیغی می کنند یک آدرس وبی هم داشته باشند محض مد و اعتبار کاری و اینطور چیزها.

طراحی

خیلی از سازمان ها برای ایجاد وب سایت شان حسابی گیر قیمت اند. هر چند که بازار طراحی وب سایت هم سر و صاحاب درست و حسابی ندارد و تقریباً هر کس به هر کس است. برای طراحی وب سایت با بازه ی عجیب و غریب قیمتی از 50000 تومان تا 50000000 مواجه می شوید!!!

خیلی از طراحان وب سایت فقط ادعای طراحی وب سایت دارند و در همان طراحی های شان هم پر از ایراد و اشکال اند. توجه داشته باشید که ایجاد یک وب سایت فقط طراحی نیست.

بگذارید یک مرور کلی بکنیم. وب سایت شما باید بخشی از وجود سازمانی شما باشد و بر این اساس باید در طراحی کاملاً هماهنگ با سایر اجزای سازمانی تان باشد. مثلاً اگر در تبلیغات تان سبک خاصی را همیشه رعایت می کنید و یا عناصر شناختی دارید که برای مشتریان تان آشنا هستند در طراحی قالب وب سایت تان هم باید به شدت رعایت شوند. بنابراین طراح وب سایت می بایست به عنوان یک مجری قدرتمند اجرا کننده ی ساختار مشخص و هدفمند شما باشد.

خودتان یا مدیر بازاریابی تان یا مدیر تبلیغات تان و یا هر کس دیگری که عناصر سازمانی شما را به خوبی می شناسد، باید به طراح وب سایت تان خوراک فکری بدهد و برای او راه طراحی را چراغ گذاری کند.

باور کنید که خیلی بد است که یک شرکت وارد کننده دارو از فونت عارفانه فارسی در طراحی وب سایتش استفاده می کند با پس زمینه ای تیره که با فلش یک شمع سوزان محفلی می شود برای خودش!

من این وب سایت را دوست ندارم!

دوستان من وب سایت شما برای شما نیست برای مشتری های شماست. می دانید آنها چه می خواهند؟ بارها با مدیرانی برخورد داشته ام که مثلاً می گویند از رنگ سبز خوشم نمی آید، نمی آید که نیاید، به درک (دور از شما)! مگر تو می خواهی بیایی و با این وب سایت درباره سازمان خودت اطلاعات جمع و جور کنی؟ ببین مشتری ات چه می خواهد. ببین زمینه کاری ات چگونه است. ببین مدیر بازاریابی ات چه می گوید. ببین اهداف سازمانی ات چه می گویند.

یا مثلاً خیلی ها فکر می کنند که اگر وب سایت شان پر از فلش بازی و انیمیشن باشد، خیلی خوب و جذاب است. به این فکر بکن که مشتری تو با چه سرعت اینترنتی باید توی سایتت بچرخد. جانش بالا می آید که یک صفحه باز شود و تو وب سایتت را پر کرده ای از این قرتی بازی ها که خودت کیفور بشوی؟!

مشتری های تان را بشناسید و بر اساس خواسته ها و سلیقه های آنها عمل کنید. نگذارید که طراح وب سایت تان با یک سری ایده های دم دستی مجاب تان کند. وسواس داشته باشید. وب سایت شما بخش مهمی از سازمان شماست.

سادگی

مطمئن باشید که مشتری شما وقت و حوصله و علاقه چندانی برای وب سایت شما ندارد. جوری وب سایت بسازید که مشتری تان خیلی زود به جایی که می خواهد برسد. نگذارید وب سایت تان شبیه فروشنده های حراف و پر چانه ای باشد که از توی دو ساعت حرف زدن شان چهار تا کلمه قابل استفاده در نمی آید. یکی می گفت پیچیده فکر کنید و ساده عمل کنید. مهم این است که مشتری تان گیج نشود و حوصله اش سر نرود.

اَه این هم مثل بقیه اس!

اگر خودتان و یا یکی از اعضای مجموعه تان یا یکی در دور و اطراف تان نمی توانید کمی خلاقیت به خرج بدهید، حداقل تکراری و تقلیدی هم عمل نکنید.

بعضی وقت ها بعضی از سازمان ها از آن طرف بام می افتند. یعنی اینقدر وب سایت خلاقانه ای دارند که وب سایت شان دیگر به درد نمی خورد!

برای داشتن یک وب سایت متناسب باید مثل خودتان باشید. درون ریز وب سایت تان باید مثل خودتان باشد. فاصله بگیرید از این تیپ نوشته های اولین و تنها ترین و بی مانند ترین و مبتکر و مخترع و ... بگذارید شخصیت سازمان تان در وب سایت تان شکل بگیرد و جلوه گری کند. مثلاً وب سایت تان شاد، پر انرژی، جدی، مسئول، اخمو، وظیف شناس، صادق و ... باشد درست مثل سازمان تان.

در پست بعدی به مطالب بیشتری در این باره اشاره می شود و سعی می کنم جوری که به کسی هم برنخورد چند تا نمونه مثالی را هم نقد کنم. همراه هم باشیم.


برچسب ها: وب سایت ، طراحی وب سایت ، بازاریابی ، مدیر بازاریابی ، تبلیغات ، سازمان ، اهداف سازمان ، خلاقیت ،
آخرین ویرایش: - -

 
یکشنبه 9 تیر 1392 00:33
با سلام
ممنون عالی بود
پارسا حسینی
سلام. خواهش می کنم. موفق باشین.
دوشنبه 27 آذر 1391 16:32
مطلب قشنگی بود ممنون
پارسا حسینی
سلام. متشکرم.
یکشنبه 26 آذر 1391 20:29
سلام وبلاگ خ.بی دارید
لینکتون کردم لطفا بلینکید
پارسا حسینی
سلام. متشکرم.
در اولین فرصت ممکن به وبلاگتون سر می زنم و ارتباط برقرار خواهد شد.
دوشنبه 13 آذر 1391 16:43
سلام
چقدر خوشحالم که با وبلاگتون آشنا شدم. نوشته هاتون تو خیلی جاهای دیگه غیر بازاریابی هم کاربرد داره.
293 تا مطلب عقبم، اما خودمو می رسونم سریع:)
ممنون با آرزوی موفقیت براتون
پارسا حسینی
سلام وقت شما به خیر. از ابراز لطف شما متشکرم. امیدوارم که این نوشته ها مفید فایده قرار بگیرند تا حداقل وقت ارزشمند شما مخاطبان محترم ضایع نشود.
پایدار باشید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.