تبلیغات
بازاریابان - صبر داشته باش

صبر داشته باش

یکشنبه 17 آذر 1392 18:13نویسنده : پارسا حسینی

 

قبل تر ها دوستی داشتم که پر از مشکل بود. هر روز مشکل تازه ایی داشت.

در آن زمان من خواننده ی همیشگی مجله ی موفقیت بودم. یادش بخیر. صفحه ای داشت و تیتری می زد که آخرش عبارت «صبر داشته باش» را چند بار تکرار می کرد. (فکر می کنم اینطوری بود که: یه روزی، یه جایی، یه کسی ... صبر داشته باش! صبر داشته باش)

هر بار که این دوست پر از مشکلم از مشکلی نو گله و شکایت می کرد، تکرار این عبارت (صبر داشته باش) را از زبان من می شنید. بعضی وقت ها فکر می کرد که مسخره اش می کنم و یا دل به دلش نداده ام و می خواهم از سرم بازش کنم. ولی واقعاً اینطوری نبود.

من می دانستم که نگرانی مثل یک سوهان فقط مقاومت و زمان و انرژی انسان را می سابد و بس. می دانستم که در نگرانی و تشویش قدرت تصمیم گیری درست وجود ندارد. من از صمیم قلبم به او مهم ترین و سخت ترین و بهترین راه حل را ارائه می دادم؛ صبور بودن در مشکلات.

الآن خیلی وقت ها که با مشکل جدیدی رو در رو می شوم، بیشتر از هر چیزی چگونه صبر کردن را به خودم یادآوری می کنم. صبر کردن باعث می شود که در اثر اصابت مشت سنگین مشکل توی صورتت، دست و پاچه ات را گم نکنی و گیج نشوی و مغلوب حریفت نشوی. باعث می شود که محکم روی پایت بایستی و سینه ات را جلو بدهی و جواب مشتش را بدهی.

صبر در کسب و کار و به ویژه در کار بازاریابی و فروش بسیار مهم و ارزشمند است. آنهایی که فروشنده یا مدیر موفقی هستند حرف من را تأیید می کنند.

 ما از طریق دین، بزرگترها و دیگران به صبرکردن و صبر داشتن در هنگام مواجهه با مشکلات توصیه می شویم ولی مثل خیلی از یادگرفته های مان، در عمل، باید ببینیم که چقدر یاد گرفته ایم واقعاً.

به یاد داشته باشید، عجله در کار فروش همه چیز را به گند می زند. باعث می شود که نتوانی خوب امتیاز بگیری. هنوز بعضی از قسمت های خودم در دوره جوانی ام را به یاد دارم که چطور با عجله کردن هایم و دست و پا زدن هایم و هول زدن هایم کار را خراب می کردم و قراردادهایم را سر می بریدم!

اگر بتوانیم مشتری های مهم مان را به خوبی تشخیص بدهیم و برای آنها صبر کنیم، موفقیت های فراوانی در روند کسب و کارمان به دست می آوریم.

باور کنید که درک و تشخیص صبر از سهل انگاری کار بسیار ساده ای است. همه ی ما به خوبی و شاید به طور غریزی می توانیم فرق بین این دو مفهوم را درک کنیم. سهل انگاری، سر سری گرفتن کارهاست و صبر، ایستادن هدفمند است.

می دانید که چه می گویم.

 


برچسب ها: صبر ، موفقیت ، کسب و کار ، بازاریابی ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 19 آذر 1392 12:53

 
چهارشنبه 20 آذر 1392 16:20
نگهبان دلت باش ..

ابوتراب را گفتند :
چه کردی که علی شدی ...
گفت:
" نگهبان دلم بودم "


1jomle.com



 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.