تبلیغات
بازاریابان - برنج به سبک هندی با تبلیغات ایرانی!

برنج به سبک هندی با تبلیغات ایرانی!

دوشنبه 18 آذر 1392 15:42نویسنده : پارسا حسینی

 

من که واقعاً سر از کار این هندی ها در نیاوردم بالأخره. نفهمیدم این برنج هایی که به خورد ملت با فرهنگ و متمدن!!! ایرانی می دهند بهتر از برنج خودمانی است؟ بدتر است؟ هم رده است؟ مثل برخی از انواع برنج خودمانی است؟ اصلاً این برنج هندی واقعاً برنج هندی است یا نوعی ماکارونی چینی؟ و یا ... فقط می دانم که ذائقه ام با این برنج جور در نمی آید که نمی آید.

برنج که چه عرض کنم، بعضی از انواع محصولات دوستان اهل هندمان به قدری مشکل آفرین شده است که بعضی از رستوران ها برای اینکه خیال مشتری های شان را راحت کنند و تبلیغکی هم برای خودشان بکنند، در تبلیغات شان می نویسند: انواع غذا با برنج صد در صد ایرانی. خب، نکته ها می توان فهمید از این ماجرا. ته قضیه این می شود که برنج های هندی به شدت از همتاهای ایرانی شان عقب اند در طعم و عطر و البته سلامت!!! حداقل از نظر رستوران دارهای مان!

کم و بیش توی اخبار می خوانیم که برخی از این برنج ها آلوده به چه و چه هستند و معلوم نمی شود چطوری توی بازار ایران این برنج های آلوده به خورد خلق الله می روند و آب از آب هم تکان نمی خورد! تازه آن هم در سرزمینی که مرغوب ترین برنج ها را تولید می کند!

به هر حال آنچه که وبلاگ بازاریابان را به نوشتن در این باره واداشته است، مسلماً موارد سلامتی و یا آشپزی مرتبط به این برنج ها نیست. تیزرهای تبلیغاتی این برنج ها برای مان بسیار جالب توجه است و هدف عرضه کنندگان این برنج ها.

هایلی! تیزرهای تبلیغاتی اش را که دیده اید. این نوع آهنگ؟ آن هم در رسانه ی ملی؟!! اینجا و اینجا  و اینجا را بخوانید لطفاً.

آوازه، خاطره، محسن، و ... انواع برندهایی هستند که برنج هندی شان را به شدت تبلیغ می کنند و در تبلیغات شان دقیقاً روی مواردی دست می گذارند که فقط و فقط لایق برنج ایرانی است و بس. خوش طعم! معطر! از شالیزارهای ...

باور کنید مانده ام که چه بگویم در این باره.

آنچه که تا حدودی قابل حدس است، فروش زورکی این محصولات است با تبلیغات آنچنانی و البته قیمت.

 آیا طعم و ذائقه ی ایرانی شایسته ی این خوراک های تبلیغاتی است؟ از یک سو بارها و بارها مرغوبیت این قبیل برنج ها زیر سؤال رفته است و از سوی دیگر خود مردم دریافته اند که با چه کالایی مواجه اند و از طرفی رسانه ی ملی مان که این قدر مقید به برخی اصول و موارد شرعی و مدنی است، اجازه می دهد تا چنین کالایی با چنان تبلیغی پخش شود و مردم هم خریدار چنین کالایی شوند.

در این وسط کشاورزان و ارائه دهندگان برنج ایرانی باید با ساز تبلیغاتی برنج هندیِ هایلی کمی خوش بگذرانند و بس!

واقعاً چرا؟

پس نوشت1: چه دست هایی پشت پرده نهفته است؟!!

پس نوشت 2: به نظر شما برند هایلی و آوازه و ... برندهایی بلند مدت و ماندگار خواهند بود و یا آمده اند که زود بروند؟

پس نوشت3: به نظر شما آیا صدا و سیما برای همه ی تیزرهای تلویزیونی چشم هایش را گاهی می بندد؟

پس نوشت 4: سال حمایت از تولید ملی تمام شد به این زودی؟

پس نوشت 5: برنج های خودمانی مان را که واسطه ها گران می کنند و بازار را برای هندی های خوش آواز خالی می کنند، می گویم بهتر نیست یک رژیم لاغری بگیریم و اصلاً برنج نخوریم؟ مثلاً باقالی پلو با گوشت بشود باقالی ... با گوشت!

 


برچسب ها: تبلیغات ، برنج هندی ، برنج ایرانی ، هایلی ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 19 آذر 1392 12:53

 
سه شنبه 19 آذر 1392 15:30
جناب حسینی عزیز
از اینکه به خانه من - وبلاگ بازاریابان - آمدید و در و دیوار این خانه را رنگ تغییر پاشیدید صمیمانه سپاسگزارم. سر ستون و شعار این خانه چی شد؟
پارسا حسینی
سلام. جناب حقیقت. فعلاً گفتم که تغییرکی صورت بگیره تا بعد به اوضاع مسلط تر بشم. ممنون از همراهی تون.
سه شنبه 19 آذر 1392 15:15
سلام
اولش باور نشد بعدش ولی شاخم شروع کرد به خاریدن. حالا ولی دارم چای می نوشم بعد از خواندن مطلب درد هر روزمان به نثر زیبای شما. شاد و پرتوان باشی آقای حسینی عزیز.
پارسا حسینی
سلام. لطف شما همیشگی و بی پایانه. قوت می گیرم از مهربونی تون.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.