تبلیغات
بازاریابان - بازاریاب ها و ابزارهای دیجیتال

بازاریاب ها و ابزارهای دیجیتال

یکشنبه 24 آذر 1392 11:34نویسنده : پارسا حسینی

 

این روزها به لطف ابزارهای دیجیتال سرهای مان حسابی پایین است. گوشی های هوشمند، تبلت ها، فبلت ها، انواع گجت ها، برنامه ها و آپ های مختلف حسابی سر به زیرمان کرده اند.

اگر اکانت فیس بوک مان فعال باشد و از اهالی وی چت باشیم و اهل وب گردی در خانه های مان هم توی لاک خودمان هستیم و وقت مان با شِیر کردن و لایک زدن و کامنت گذاشتن و ... می گذرد.

در این حال و هوا باید بدانیم با شغلی که داریم تکلیف مان با شرایط جدید چیست و چگونه است.

شرایط جدید واقعاً جدید است و نیازمند یک سری تغییرات. سرعت زندگی افزوده شده است. ابزارهای تکنولوژیک ساعت به ساعت اضافه تر و کارآمد تر می شوند. حواس مان باشد که از تغییرات سریع جا نمانیم و خودمان را نو به نو تازه کنیم. همه ی ما جدای از اینکه چه کاره ایم، یک شهروندیم و می بایست بلد باشیم تا خودمان را بر اساس نیازهای کنونی مان به روز کنیم.

یکی از ویژگی های جدیدی که بر اساس شرایط این روزها باید به خودمان اضافه (اد) کنیم، «یادگیرندگی فوق العاده» است. قبل ترها می گفتیم که این مورد باید یک ویژگی ذاتی بازاریاب ها باشد که همیشه و در هر شرایطی یک یادگیرنده باشند. در اینجا می گویم باید یک «یادگیرنده ی فوق العاده» باشند؛ یعنی نه تنها یاد بگیریم، بلکه به گونه ای اساسی و فوق العاده یاد بگیریم که بتوانیم از یاد گرفته های مان استفاده های آموزشی، فرصت یابی، نوآوری و کاربردی داشته باشیم.

ابزارهای جدید و به اصطلاح آپ های جدید فقط جهت سرگرمی و سرگرم بودن به وجود نیامده اند. خیلی از آنها کاربردهای تعریف شده ای دارند و خیلی از کاربردهای دیگر هم خودمان می توانیم به آنها اضافه کنیم. به نظرمن یک بازاریاب باید همیشه در این فکر باشد که چگونه از ابزارهای موجود جهت افزایش کارآیی شخصی اش استفاده کند. مثلاً همین وی چت می تواند پایگاه ارتباطی خوبی برای شما و خیلی از مشتریان بالقوه و بالفعل تان باشد.

فکر می کنم بهتر است که برای چگونگی استفاده های مان چارچوب داشته باشیم. مثلاً از تبلت های مان برای مطالعه ی آنلاین و آفلاین استفاده کنیم و یا وبلاگی راه اندازی کنیم و به پرسنال برندینگ مان مشغول شویم.

ابزارهای جدید فرصت های بسیار بسیار فراوان و بکری برای ارتقاء شغل فعلی و یا افتتاح شغل جدیدمان پیش روی ما می گذارند. با استفاده از ابزارهای جدید نوع دمو کردن یا پرزنت کردن ها و مذاکره ها و مسیرهای پیگیری مان هم قابل عوض شدن و نو شدن هستند.

آیا اکنون هم چنان وقت مناسبی برای تراکت پخش کردن و به زور توی دست این و آن چپاندن هست؟

شیوه های تبلیغاتی، شیوه های ترفیعاتی، فرآیند تولید محصول، مدیریت کیفیت، ارتباط با مشتریان، بازار سازی، فروش و ... همه و همه بر اساس چگونگی استفاده از ابزارها و امکانات جدید قابل بازنگری مجدد هستند. در دنیای جدید با توجه به سرعت فراوان جا به جایی اطلاعات قوانین برند سازی هم در حال تغییر اساسی است.

ابزارهای جدید در حال ساختن دنیای جدیدی هستند و کسانی که در این دنیای جدید نتوانند خودشان را آپدیت کنند حقی برای بهره برداری از فرصت ها ندارند.

چه کنم که حرف زیاد است در این باره ولی بر اساس شرایط دنیای جدید، چاره ای جز کوتاه نویسی ندارم. شاید باز به این موضوع بر گردم.

 

 


برچسب ها: دیجیتال ، ابزار دیجیتال ، آپ ، گجت ، بازاریابی ، بازاریاب ، فروش ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 14 مهر 1394 14:09

 
جمعه 23 خرداد 1393 21:01
آفرین از جمله آخرت خوشم آمد می دونی کی از منبر بیای پائین
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.