تبلیغات
بازاریابان - نجات مشتری

نجات مشتری

چهارشنبه 26 آذر 1393 09:52نویسنده : پارسا حسینی

 

شاید شما هم توی کارهای تان به مشتری برخورده باشید که با نارضایتی شدید از شما جدا شده است. علت نارضایتی هر چیز ممکنی می تواند باشد. ممکن است حق با او باشد یا با شما باشد.

در مواقع برخورد با چنین مشتریانی شما دو راه کلی برای طی کردن دارید: 1. بگذارید همه چیز بر روند طبیعی خودش پیش برود و در نهایت آن مشتری را از دست بدهید برای همیشه. (اگر حق با شما باشد و گیر مشتریی افتاده باشید که خیلی پر مدعاست، بیشتر این راه را طی خواهید نمود) 2. راه دوم این است که سعی کنید مسیر طبیعی را دور بزنید و راهی را خودتان ایجاد کنید و پیش بروید. و آن، راه نجات مشتری است.

در راه دوم دیگر اهمیتی ندارد که اشتباه از شما بوده است یا از مشتری. دیگر مهم نیست که چه اتفاقی افتاده است؛ مهم این است که همه چیز به نجات مشتری بینجامد. شما حتی ممکن است دعوا هم کرده باشید، مهم نیست. ممکن است که مشتری حتی از شما شکایت هم کرده باشد، مهم نیست. مهم این است که شما با هنرمندی بتواند قاعده ی طبیعی را به نفع هر دوی تان، و بیشتر خودتان، برگردانید.

چند روز پیش یکی از همکارانم که برای رو در رو شدن با یک مشتری عصبانی استرس زیادی را تحمل می کرد چیزی گفتم که به شما همراهان هم عرض می کنم. «همیشه یادت باشه که اگه بتونی این مشتری عصبانی رو برگردونی و رضایت ش رو به دست بیاری، موفق شدی که یک قدرت تبلیغی خیلی مفید برای خودت ایجاد کنی. تجربه به من ثابت کرده که این مشتری های اول ناراضی و بعد راضی تا مدت ها وفادار و حتی دوستت باقی می مونن. اگه حرفم رو قبول نداری، برو خودت امتحان ش کن.»

 


برچسب ها: بازاریابی ، مشتری ، ناراضی ، رضایت مندی ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 14 مهر 1394 14:04

 
سه شنبه 20 مرداد 1394 15:55
سلام
خسته نباشید
مطالبتون خیلی مفیده ولی تو بعضی از آنها تصویر نصف متن را گرفته است
پارسا حسینی
سلام. اصلاح شد.
چهارشنبه 15 بهمن 1393 15:43
سلام
مقاله من در این حوزه:
http://ehsannasiri.com/marketing/76-زنده-باد-مشتری-شاکی.html
جمعه 5 دی 1393 01:08
سلام
مطالبتون پرمحتواست،لذت بردم.
خوشحال میشم به من هم سر بزنید و تبادل لینک داشته باشیم و من رو هم از نظرات و پیشنهادات خودتون بهره مند کنید.
درضمن ما داریم یه سری کلاس با حضور اساتید مجرب برگزار میکنیم که شماهم میتونید با نظراتتون مارو در برگزاری بهتر این کلاسها یاری کنید.ممنون. منتظر نظراتتون هستم
پارسا حسینی
صرفاً جهت اطلاع و حمایت
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.