تبلیغات
بازاریابان - تله ی برنده شدن!

تله ی برنده شدن!

یکشنبه 6 دی 1394 12:14نویسنده : پارسا حسینی

 


پیش نوشت: باور کنید که در حرفه ی بازاریابی آن چیزی که شما را خیلی زود ورشکسته می کند، نا امیدی است.

...

یک جمله ای را شنیدم که تقریباً اینطوری بود: «هیچ کسی با سه پیروزی لقب فاتح نمی گیرد». شاید با به دست آوردن یک پیروزی بتوانید فرمانده یا ژنرال لقب بگیرید ولی برای چسباندن لقب فاتح به پس اسم تان باید به فتح کردن و پیروزی عادت کرده باشید.

خیلی از بازاریاب های تازه کار و یا هر کسی در هر شغل تازه ای ممکن است بر اساس آتش شور و اشتیاقی که در درون خودش دارد، به پیروزی های اولیه ای دست بیابد. ممکن است یک، دو، سه یا چند قرارداد ببندد و از این بابت خودش را خیلی موفق بداند. اما خطر در همینجاست.

اصطلاح «رشد فواره ای» را شنیده اید؟ بعضی ها موفقیت های شان فواره ای است؛ با قدرت و سرعت و البته خیلی زود پیش می روند و بعد ... با قدرت و سرعت و البته خیلی زود به زمین می خورند. اینجا تله ی موفقیت است.

باور کنید که ناامیدی که بعد از طعم شیرین پیروزی بر آدم غلبه می کند با آن ناامیدی معمولی و عادی خیلی خیلی فرق دارد. درست در همینجاست که افراد دو دسته می شوند؛ یک دسته می روند تا بعد از پشت سر گذاشتن این شکستهای بعد از پیروزی به دسته ی فاتحان اندک بپیوندند و بعضی ها هم در تله ی برنده شدن گیر می افتند و بعد از پیروزی های اولیه شان خودشان را چنان مغلوب ناکامی و ناممکنی می کنند که به خیل عظیم ناکامان و یا عادی ها می پیوندند.

باید مواظب تله ی موفقیت و برنده شدن باشید. نباید بگذارید که موفقیت های اولیه شما را فریب بدهند.

پس نوشت: شاید مسخره بیاید به نظرتان ولی اگر از من می شنوید در آغاز شروع هر کاری بیشتر از شکست خوردن های کوچک خوشحال باشید تا از موفقیت های کوچک.


برچسب ها: موفقیت ، شکست ، بازاریابی ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 6 دی 1394 12:19

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.