تبلیغات
بازاریابان - حرف های اضافه

حرف های اضافه

پنجشنبه 10 دی 1394 09:23نویسنده : پارسا حسینی

 


پیش نوشت: اگر می توانستم کمی بیشتر وقت بگذارم برای نوشتن و یا سوادم بیشتر بود در زمینه های مختلف و یا اگر از هوش و تمرکز بهره ای بیشتر از این داشتم، شاید می شد همه ی آن چیزی را که می خواهم در یک صفحه بگویم در دو یا سه جمله می گفتم و وقت شما هم برای دریافت منظور من محدود به همان دو یا سه جمله می شد. می بینید؟ می خواستم درباره ی زیادی حرف زدن چیزی بگویم در قالب مقدمه ی موضوع، چهار خط نوشتم همینطوری.

...

شاید حرف زدن بیشتر از حد نیاز یک قانون و یا یک اجبار طبیعی باشد که باید آن را پذیرفت؛ همانطوری که هم اکنون پذیرفته ایم! بارها و بارها در چنبره ی قدرت یک زبان زیاده گو گیر افتاده ایم و از روی اجبار محترمانه، یا رو دربایستی، یا ترس، یا بی اهمیتی، مثل یک جفت گوش عاشق ایستاده ایم و اجازه داده ایم تا زمان مان را بجود و ببلعد. هر چه قدر که به او نشانه نشان داده ایم و سر چرخانده ایم و لبخند زورکی تحویل اش داده ایم و پرچم بالا برده ایم که چیزی بفهمد، انگار نه انگار؛ او کار خودش را با جدیت هر چه بیشتر ادامه داده است و ما از ترس بیان یک حرف بیشتر درِ دهان مان را گرفته ایم که مبادا با یک حرف دیگر از ما تشویق به تکرار رفتار کسل کننده اش بشود.

بدتر از این زمانی است که به خاطر برو بیایی که با طرف زیاده گو داریم، مجبوریم نشان اش بدهیم که چقدر به حرف زدن اش علاقه داریم و دوست داریم او بگوید و ما بشنویم.

بیایید و همین حالا باور کنید که هیچ کس زیاده گویی را دوست ندارد؛ قانون درست همین است: زیاده گویی بد است.

برای بازاریاب ها یا اهالی کسب و کار درک این قانون، به شکل حقیقی اش، خیلی مهم است. اگر یک بازاریاب زیاده گو باشد مثل این است که یک دندانپزشک تمام دندان هایش سیاه و شکسته باشند یا یک آرایشگر در 5 نقطه ی سرش کچلی هایی به شعاع 2 سانتی متر داشته باشد.

پس چه کنیم؟ چطور کم حرف بزنیم و منظورمان را طوری برسانیم که طرف شیرفهم شده باشد؟ این چند تا پیشنهاد من را امتحان کنید:

1.        برای کم حرف زدن و گزیده گفتن تمرین کنید.

2.        مطالعه کنید تا دایره ی کلماتی که می دانید، گسترده تر شود.

3.        با حذف کلمات توضیحی از صحبت کردن تان شروع کنید.

4.        خوب بشنوید و اول بشنوید و بعد صحبت کنید.

5.        از روش حرف زدن بدون کلمه استفاده کنید؛ با بقیه اعضای بدن تان هم می توانید صحبت کنید.

6.        بروید سر اصل موضوع، هر چه سریع تر.

7.        کلمات درست تر و پر قدرت تری انتخاب کنید.

8.        به سخنرانی های حرفه ای گوش کنید.

9.        فیلم های خوب با فیلمنامه های قوی ببینید.

10.    برای صحبت کردن تان یک سری ممنوعیت ها و محدودیت ها بسازید؛ یک قالب برای خودتان داشته باشید.

11.    بیشتر بپرسید، کوتاه و مختصر.

...

پس نوشت: ببخشید زیاد صحبت کردم!

 


برچسب ها: آموزش بازاریابی ، آموزش مذاکره ، بازاریاب ، بازاریابی ، حرف زدن ، گفتگو ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 10 دی 1394 09:25

 
دوشنبه 21 دی 1394 00:55
سایت متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم
خوشحال میشم به منم سر بزنید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.